Komentář Zuzany Klusové: Splavnění Odry zbytečně zničí poslední meandrující řeku v kraji
Ostrava, Bohumín, 02. května 2022 – Moravskoslezská zastupitelka Pirátů přibližuje další pokus o vybudování nepotřebného plavebního kanálu. Jeho obětí by se mohly stát přirozené meandry řeky Odry u česko-polské hranice.
Tiskové prohlášení k projektu splavnění Odry
Ostrava, 22. dubna 2022 – V návaznosti na včera zveřejněné informace serveru zdopravy.cz, který informuje o pokračování projekčních příprav na splavnění řeky Odry vydává Pirátská strana v Ostravě následující tiskové prohlášení.
Vláda chce 15 miliard spláchnout v kanálu, dohodla se s Poláky za zády kraje i Ostravy
Ostrava, 30. března 2021 – Vláda ignoruje protesty Ostravy a pokračuje v přípravách kanálu Dunaj-Odra-Labe. Podle včerejší zprávy Hospodářských novin se dohodla s polskou stranou na trase vodního koridoru Dunaj-Odra, která by měla vést severně od Bohumína do Ostravy. Piráti napříč jednotlivými patry politiky však tuto megalomanskou investici, která by jen v první fázi vyšla na 15 miliard, odmítají a upozorňují na řadu rizik a nejasností.
Bohumínští zastupitelé nepodpořili pirátský návrh postavit se rázně proti stavbě kanálu Dunaj-Odra-Labe
Bohumín, 15. prosince 2020 – Bohumínští zastupitelé na včerejším zasedání odmítli východní variantu oderské větve kanálu Dunaj-Odra-Labe. Ohrozila by meandry, pozemky i nemovitosti. Projednání postoje města ke stavbě vodního díla inicioval pirátský zastupitel Daniel Galuszka. Jeho tvrdší návrh usnesení ale neprošel. Podle něj by se město Bohumín mělo postavit proti stavbě kanálu jako celku a odmítnout i variantu severozápadní, která vede po polské straně
Piráti žádají konec kanálu Dunaj-Odra-Labe včetně zrušení územní rezervy, která blokuje rozvoj měst
Ostrava, 23. listopadu 2020 – Piráti bojují proti stavbě kanálu Dunaj- Odra-Labe na všech frontách. Debata o tomto megalomanském projektu se opět rozpoutala poté, co vláda 5. října nečekaně schválila přípravu jeho první etapy tzv. oderské větve kanálu. Jen ta má vyjít na 15 miliard. Své rozhodnutí vláda nekonzultovala s vedením Moravskoslezského kraje ani starosty dotčených měst a obcí. Plánované splavnění Odry po Ostravu by přitom zásadním negativním způsobem ovlivnilo nejen životní prostředí, ale také infrastrukturu. Ostravští zastupitelé včetně Pirátů proto na svém zasedání 11. listopadu jednomyslně vyjádřili nesouhlas se záměrem zahájit přípravu Oderské větve vodního koridoru a požádali vládu o přehodnocení postoje k této vodní stavbě.